fredag 27. april 2012

MindMapping

Mindmapping


Etter jul, jobbet vi i IKT med mindmapping. Dette var noe som falt i "god jord" hos meg med det samme. Vi fikk i oppdrag å laste ned et program, og lage noe i det. Jeg lastet ned iMindMap. Det var et flott program, som ikke var vanskelig å forstå. Problemet er at programmet bare er gratis i 7 dager, etterpå må det kjøpes. Men prisen er ikke så gal, med tanke på hva en kan bruke programmet til. Så det blir nok til at jeg kjøper det.
NÃ¥r jeg skulle finne pÃ¥ noe Ã¥ lage i dette programmet, falt jeg ned pÃ¥ ordklasser. Valget kom pga. at det er noe som elevene pÃ¥ skolen hvor jeg jobber sliter med, og det er godt med en repetisjon for min del ogsÃ¥ :) Det var enkelt Ã¥ lage dette "tankekartet" i iMindMap, i tillegg kan det bli satt opp blant annet som en presentasjon ogsÃ¥.  Her er en smakebit av hva resultatet ble tilslutt. Hele resultatet henger pÃ¥ skolen, slik at elevene kan se pÃ¥ det nÃ¥r det er behov.


1 kommentar: